Visualiseren en visual thinking winnen bij bedrijven snel aan populariteit

Visualiseren en visual thinking winnen bij bedrijven snel aan populariteit

Visuele content wordt steeds belangrijker voor bedrijven. Hiermee kun je in een kortbondig verhaal veel meer vertellen over wat je dienstverlening inhoudt en hoe mensen ermee geholpen zijn. De inzet van video, infographics en beelden werkt effectief voor dit doeleinde. Deze data wordt over het algemeen sneller bekeken en gedeeld dan geschreven content, waardoor je er sneller een groter publiek mee kunt bereiken. Een beeld spreekt voor een duizend woorden. Je kunt veel sneller je boodschap overbrengen en delen aan je publiek en kenbaar maken waarvan je de klanten wilt overtuigen. JAM Visual Thinking kan je uitstekend van dienst zijn om de beste visuele content voor je te creëren.

Inzicht brengen

Door visual thinking in te zetten, wordt aan de hand van tekeningen of beeldvorming steeds beter inzicht gecreëerd in de boodschap die je wilt geven aan je klanten. Er komt een creatief proces tot stand waarbij aan de hand van de gestelde vragen een duidelijk beeld wordt gevormd over wat de dienstverlening in je bedrijf inhoudt. Dit beeld wordt dan vertaald in schetsen en bewegend beeld, waardoor de essentie van de dienstverlening een gezicht krijgt. Het wordt tastbaarder en daardoor eerder benaderbaar. Geschreven content blijft 2-dimensionaal, waarbij beeld het meer realistisch wordt gemaakt. In duidelijke beeldvorming trek je zo een stuk gemakkelijker de aandacht van je publiek.

Effect van beeld

Door beeld te gebruiken krijgt je boodschap meer overredingskracht en kan je doelgroep gemakkelijker begrijpen wat je wilt vertellen. Ook kun je ze door het laten zien van tekeningen of videobeelden gemakkelijker emotioneel raken en ze gevoelsmatig voor je bedrijf winnen. Je creëert meer betrokkenheid, doordat ze zien wat het effect van je dienstverlening heeft en hoe ze hiermee geholpen kunnen zijn. Je kunt je publiek iets leren, reeds hulp bieden en hun inspireren, zodat ze eerder geneigd zijn om je boodschap te delen met een nog weidser publiek.

Visuele communicatie

Video is bij uitstek het meest effectieve middel om je boodschap te verkondigen. Je kunt veel content hiermee delen en gemakkelijker de aandacht van je doelgroep winnen. Ook Google is overtuigd van dit effect en beloont goede, relevante video’s met een hogere positie in de zoekmachines. Hierdoor krijg je als bedrijf nog meer zichtbaarheid en profileer je jezelf als expert in je vakgebied. Je bevordert je vindbaarheid en kunt klanten reeds op weg helpen, zodat ze eerder geneigd zijn om klant te worden.  

Boodschap blijft behouden

Doordat mensen informatie beter in beeldvorming opnemen en onthouden, blijft je boodschap ook langer doorwerken dan wanneer je hierover schrijft. Je kunt veel uiteenlopende vormen van beeldvorming gebruiken om blijvend goede content te bieden. Zo blijf je onder de aandacht bij je volgers en krijgt je bedrijf telkens meer naamsbekendheid. Gebruik animaties, video’s, Powerpoint presentaties of andere vormen van visuele content en niemand kan meer om je heen.