De perfecte verbetermethode voor uw organisatie

Iedere organisatie streeft naar continuerende verbetering, door de gedachte van deze bedrijven worden steeds meer verbetermethodes ontwikkelt om iedere branche te kunnen helpen met hun continuerende verbetering. Toch is het lastig te kiezen welk model/methode nou echt werkt voor jouw bedrijf. In dit artikel geven wij u voorbeelden van verschillende modellen en methodes en worden ze kort uitgelegd om de keuze misschien wat makkelijker te maken. 

De KPI-methode

Wanneer er gebruik wordt gemaakt van de juiste Key Performance Indicators (KPI’s) zal een verbetermanager veel gemakkelijker zijn werk kunnen doen, wanneer niet de juiste KPI’s zijn vastgesteld is dat het streven tot een continuerende verbetering niet te doen. Wanneer u niet de juiste KPI’s pakt kijkt u namelijk niet naar de juiste feiten en zal u de doelen die u heeft gesteld niet kunnen bereiken.

Procesanalyse 

De verschillende processen die gaande zijn vormen de kern van het bedrijf. Hierdoor kan een procesanalyse altijd worden toegepast binnen een verbeterproces. Met deze analyse zal u kunnen werken aan het proces denken en het implementeren zodat u een optimale procesinrichting in uw bedrijf.

Kwaliteitsmanagement en zorg

De grootste bedrijven in de wereld richten zich volledig op kwaliteit van de verkoop. Wanneer u kiest voor de kwaliteitsmanagement methode zal u zich dus ook focussen op een continuerende verbetering van de kwaliteit binnen uw bedrijf. Dit betekent niet alleen de kwaliteit van de producten, maar ook van de processen, systemen, medewerkers en managers. 

De lean methode

Deze methode assisteert u bij het efficiënter maken van het bedrijf. Daarbij helpt ook bij het verhogen van de toegevoegde waar bij de processen. De lean methode draait om het onderzoeken, leren en gedetailleerd oog vanuit het klantenperspectief. Wilt u hulp bij het uitvoeren van deze methode kunt u contact opnemen met Optimaal in Bedrijf

Data science methode

Wanneer u werkt met de Data science methode zal u gaan werken naar een organisatie die volledig draait om data. U zult deze data dan ook systematisch verzamelen, combineren, analyseren en daarna toepassen om de processen binnen het bedrijf te gaan verbeteren.