3 tips om jouw bedrijf online te laten groeien

3 tips om jouw bedrijf online te laten groeien

Je hebt een mooie (nieuwe) website, maar haalt hier niet zoveel uit. Zonde! Er zijn namelijk veel manieren om jouw bedrijf online te laten groeien. Wij geven je 3 belangrijke tips om je op weg te helpen.

Tip 1. Zorg dat je te vinden bent in zoekmachines

Het eerste wat we tegenwoordig doen als we ergens naar op zoek zijn is het in te typen in een zoekmachine. Vervolgens kies je ervoor om de eerste paar links uit de zoekresultaten te bezoeken. Je wilt dus bovenaan staan! Maar hoe kom je daar? Er zijn twee opties: zoekmachine optimalisatie (SEO) of zoekmachine adverteren (SEA).
SEO heeft betrekking op de organische (onbetaalde) zoekresultaten.
– Met SEA worden de betaalde zoekresultaten bedoeld.
In tegenstelling tot zoekmachine optimalisatie betaal je bij zoekmachine adverteren dus om bovenaan de pagina te komen. Bij SEA heb je direct resultaat, terwijl een hoge positie in de “normale” zoekresultaten weken of zelfs maanden kan duren. Of je nu moet gaan voor SEO, SEA of een combinatie is afhankelijk van de concurrentie op zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden. Vaak wordt een combinatie geadviseerd. Dan heb je de meeste kans om nieuwe klanten binnen te halen.

Tip 2. Geef je websitebezoekers iets gratis weg

We houden ervan om gratis dingen te krijgen en uit te proberen. Dus ook jouw klanten vinden het waarschijnlijk fijn. Het is de perfecte manier om ze al op weg te helpen en te laten zien wat jouw aanpak is. Tegenwoordig zijn er een tal van mogelijkheden om dit te doen. Denk aan een whitepaper, video, training, proef product of webinar. Verplaats je in de klant en je kunt vast iets maken waar ze écht op zitten te wachten.

Tip 3. Gebruik remarketing om te zorgen dat jouw websitebezoekers terugkomen

Hoe vaak heb je wel niet online producten bekeken, in een winkelwagentje geplaatst, maar vervolgens niet afgerekend? Mensen die op je website komen zitten niet allemaal in dezelfde fase. Sommige zijn er om onderzoek te doen naar wat er op de markt is, andere om te vergelijken en maar slechts 2% van de sitebezoekers voltooit een aankoop. Het is dus zeker de moeite waard om deze klanten terug te lokken naar je website. Dat kan met remarketing. Je volgt de mensen die op je website zijn geweest, dan op met een advertentie. Via Google of via sociale media. Let wel op dat je mensen niet gaat irriteren en dat je je aan de AVG-voorschriften houdt.