Wat is er zo handig aan het hebben van een e-boekhouden boekhoudprogramma?

Wat is er zo handig aan het hebben van een e-boekhouden boekhoudprogramma?

Niet iedereen ziet het nu ervan in, maar het hebben van een e-boekhouden boekhoudprogramma is echt makkelijker dan je denkt. Het houdt alles voor je bij zonder dat je er druk om hoeft te maken.

Is een e-boekhouden boekhoudprogramma per se nodig?

Het antwoord hierop kunnen wij je niet geven omdat het een persoonlijke voorkeurs vraag is. De een zegt nee de ander zegt ja. Dit komt doordat de ene persoon er geen problemen mee heeft om alles met de hand te doen of zelf en een ander juist de voorkeur heeft wel met een e-boekhouden boekhoudprogramma te werken.

Wel is het zo dat over het algemeen je nauwkeuriger werkt met zo een programma. Dat heft puur te maken met dat een programma niks vergeet omdat het een computer is met een heel goed geheugen. Afspraken, factureringen en dergelijke zullen altijd nauwkeurig gevolgd worden en bijgehouden. Voor jezelf is het ook minder moeite om de dingen te doen die je dan daadwerkelijk zelf moet doen.

Denk er ook aan dat het vaak voor klanten ook erg makkelijk is. Bijvoorbeeld contact met je opnemen of het versturen van relevante documenten. Soms zijn die documenten ook niet per se voor iedereen bedoeld en is het fijn in te kunnen stellen dat bijvoorbeeld alleen de geadresseerde hem kan openen. Dit kun je niet garanderen op een moment dat het via de post komt bijvoorbeeld.

Wat voor effect heeft het zakelijk gezien?

Zakelijk gezien kom je professioneler over met een programma dat je helpt het bedrijf te beheren. Je oogt meer alsof je het onder controle hebt en digitale dingen worden meestal beter opgeslagen. Nou heb je over het algemeen altijd nog papieren stukken over en scan je dat in, maar het is makkelijker voor de klant om iets te verkrijgen.

Ook is het zo dat klanten iets digitaal naar jou kunnen opsturen. Op deze manier kan je makkelijk alles op één plek opslaan. Buiten het digitale kan je altijd nog een map met papieren stukken bewaren, want niet alles hoeft digitaal. Digitaal neem je ook overal mee dus als je niet aanwezig bent kun je er alsnog makkelijk bij. Ook als een collega het nodig heeft.

Facturen zijn een van de meest voorkomende stukken in het boekhouderschap. Normaal moet je daar een mapje voor maken of het op een bepaalde plaats zetten. Uiteindelijk stapelt dit zich enorm op en zie je door de bomen het bos niet meer. Als je het in een e-boekhouder programma verwerkt kun je het zo bij naam opzoeken.

Je slaat alle facturen automatisch op door er een foto van te maken. Vervolgens slaat her programma het automatisch op als ze bekend zijn. Je geeft het een naam waarbij eenieder weet waar het om gaat en jij het makkelijk kan terugvinden als je ernaar opzoek bent. Zo kun je ze ook per dossier opslaan dus per desbetreffende persoon en niet meer alles bij elkaar waarbij je het niet meer kan vinden of in ieder geval lang bezig bent.