Waarom bloggen als financieel adviseur

Waarom bloggen als financieel adviseur

Of je tegenwoordig een klein of een groot bedrijf hebt, iedereen houd zich deze dagen bezig met bloggen. Maar wat is nou precies de meerwaarde van bloggen? En waarom is bloggen zo belangrijk voor je online marketing?

Je wordt beter gevonden

Blogs zorgen ervoor, net zoals andere content dat je beter gevonden wordt. Om in zoekmachines zoals in Google goed zichtbaar te zijn is het belangrijk om goede en relevante content op je website te hebben staan. Door te bloggen zorg je ook voor unieke content, content die nergens anders voorkomt. Door te bloggen verbreed je het aantal zoekwoorden waarop je gevonden kan worden, dit omdat je in blogs verschillende onderwerpen behandelt. Door een planning te maken en regelmatig nieuwe blogs te schrijven zorg je voor een continue stroom aan nieuwe content als financieel adviseur in Amsterdam.

Je deelt je kennis

Door regelmatig nieuwe blogs te schrijven over verschillende onderwerpen, laat je zien dat je kennis hebt en deel je deze met je (potentiële) klanten. Op deze manier laat je je toegevoegde waarde zien en kan je je ook onderscheiden van de concurrent. Natuurlijk hoef je niet al je kennis prijs te geven in blogs maar door een goede selectie te maken van welke kennis je wilt delen kan je een groot verschil maken.

Je bouwt vertrouwen op

Met het delen van je kennis met (potentiële) klanten bouw je vertrouwen op met de lezer. Door te laten zien wat je kennis is wordt de klant bekend met je expertise en hierdoor kun je meer vertrouwen creëren. Hiermee creëer je tegelijkertijd ook een voorsprong op andere ondernemingen omdat jij al je kennis en dienstverlening op een goede manier aan de klanten hebt laten zien. Door dit te doen geef je duidelijkheid. Mede door blogs werk je ook aan je klantenrelaties. Blogs geven vaak redenen om in gesprek te gaan met klanten of met zakenpartners. Het is daarom ook verstandig en slim om je blog te delen op plekken waar mensen een reactie kunnen geven op je blog. Bijvoorbeeld op de social media kanalen van je bedrijf. Je kunt met je klanten, zakenrelaties of potentieel nieuwe klanten in gesprek gaan of eventuele vragen over de onderwerpen van de blogs beantwoorden.

Meer verkeer op je website

Door het bloggen heb je een betere vindbaarheid wat er voor kan zorgen dat je meer verkeer op je website hebt en hiermee verhoog je de mogelijkheden voor conversie op je website. Door het delen van je kennis win je dus niet alleen het vertrouwen van je klant en deel je niet alleen je expertise maar het zorgt er ook nog eens voor dat er meer mensen je website bezoeken.