Door je dozen te laten bedrukken sla je twee vliegen in een klap. Je hebt handig en goedkoop verpakkingsmateriaal en tegelijkertijd maak je mooi reclame voor je eigen bedrijf. Door je bedrijfsnaam prominent onder de aandacht te brengen genereer je meer naamsbekendheid en dat betaalt zich op termijn uit in nieuwe aanvragen.
Neem het heft in eigen hand door dozen te laten bedrukken
Door de dozen waarin je jouw producten verzendt zelf te ontwerpen en er een strakke planning op na te houden qua bezorging, neem je het heft in eigen hand. Klanten waarderen een soepel bestelproces en als ze jouw bedrijfsnaam op de doos zien staan zijn ze eerder geneigd om de volgende keer weer via jouw bedrijf te bestellen. En met een mooi ontwerp en een pakkende slogan laat je zien dat jouw onderneming voor kwaliteit en creativiteit staat. En daar houden klanten van.
Hoe werkt het?
Eerst kies je een leverancier. Let daarbij op dingen als waar de dozen van gemaakt zijn, bijvoorbeeld gerecycled karton. Ook dit staat weer positiever voor je klanten. Een ander punt van aandacht is de druktechniek die gebruikt wordt. Ga je voor zo goedkoop mogelijk of ben je op zoek naar meer kwaliteit? Heb je een leverancier gekozen, dan kun je meestal je specificaties doorsturen. Denk daarbij aan logo, tekst en kleuren. Vervolgens krijg je een proefversie ter goedkeuring waarna er begonnen wordt met grootschalige productie.
Kies de juiste leverancier
Er zijn verschillende bedrijven die dozen bedrukken, dus hoe kies je een leverancier die bij je past? Kijk daarvoor eerst naar wat je zelf belangrijk vindt en hoe je jezelf kan onderscheiden. Vind je bijvoorbeeld het milieu erg belangrijk, dan kies je voor een leverancier die zijn dozen van gerecycled karton maakt. Dit kun je vervolgens ook gebruiken als promotiemiddel naar je klanten toe.