De toegevoegde waarde van een marketing bureau

De toegevoegde waarde van een marketing bureau

Voor een vooruitstrevende onderneming die gedreven is op het maken van meer winst is een marketing bureau bijna onmisbaar te noemen. Deze specialisten helpen je bij het presenteren van jouw producten of diensten en dat via een aantal kanalen. Er is online marketing, waarbij het internet gebruikt wordt als het belangrijkste medium, maar ook digitale marketing dat gebruik maakt van alle digitale kanalen die bestaan. Een marketing bureau heeft veel toegevoegde waarde, want het opzetten en doorvoeren van een goede marketingstrategie is tijdrovend. Deze bureaus bieden verschillende diensten aan en hier bespreken we de belangrijkste.

Een marketing bureau voor je Google Adwords campagne

Google Adwords is het programma dat Google aanbiedt om reclame plaatsen te verdelen op de miljoenen websites, programma’s en apps die ze beheren. Een banner in een YouTube video, een advertentie boven de zoekresultaten, een videobericht bij het opstarten van een app; het zijn slechts enkele voorbeelden van wat je met Google Adwords kunt doen. Het opzetten van een dergelijke campagne is niet gemakkelijk en daar heb je oefening voor nodig. Je moet weten hoeveel je moet inzetten, hoe je een advertentie aantrekkelijk maakt en hoe je de beste zoekwoorden selecteert. Een marketing bureau weet als geen ander hoe ze een winstgevende campagne voor je kunnen opzetten en onderhouden.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Ook SEO is een belangrijk onderdeel van marketing en dan wordt je website gebruikt als reclame tool. Door deze volledig te optimaliseren voor de zoekmachines zal je hoger komen in de zoekresultaten en dat betekent weer dat je meer bezoekers aantrekt. SEO is bijzonder groot en een online marketing bureau zal verschillende onderdelen voor je aanpakken. Ze kijken naar de techniek achter je website, de inhoud ervan en richten zich dan als je dat wilt ook op lokale SEO. Om je website succesvol te maken moet deze minstens op de eerste pagina van de zoekmachine resultaten staan en dan het liefste binnen de top 5 of zelfs op de eerste plek. Een marketing bureau krijgt dat voor elkaar.

Linkbuilding

Linkbuilding is een onderdeel van SEO, maar het verdient het om apart te worden genoemd. Het is het verzamelen van backlinks naar jouw pagina en hoe meer je er hebt, hoe meer autoriteit je krijgt van de zoekmachines. En dat levert weer een hogere plaats op in de resultaten, maar ook meer succes bij je Google Adwords campagnes. Google ziet backlinks als stemmen of referenties van andere professionals in je branche. Zonder marketing bureau is het bijzonder lastig en tijdrovend om hier achteraan te gaan en als je daar op moet zitten gaan wachten, dan ben je zo een jaar verder. Schakel een online marketing bureau in om aan linkbuilding te werken en je brengt het balletje aan het rollen.

Andere diensten van een marketing bureau

Een online marketing bureau kan je helpen met een verscheidenheid aan diensten. Denk dan bijvoorbeeld aan remarketing, aan het opzetten van je sociale media campagnes, aan adverteren via andere platforms en aan het opzetten van je mailing lijsten. Door de specialisten in te schakelen haal jij snel het maximale uit je website.