Google Adwords. Wat is het en hoe haal je er het meeste profijt uit voor je bedrijf?

Google Adwords. Wat is het en hoe haal je er het meeste profijt uit voor je bedrijf?

Naamsbekendheid is erg belangrijk voor een bedrijf. Om dit te creëren zijn reclames en advertenties belangrijk. Tegenwoordig zijn er allemaal nieuwe, moderne manieren om reclame te maken. Eén daarvan is Google Adwords. Wat dat is, en hoe je hier profijt uit kunt halen, kom je in dit artikel te weten.

Wat zijn Google Adwords?

Google Adwords, ook wel Google Ads genoemd, is het online advertentieprogramma van Google. Hiermee kunnen bedrijven reclame maken via onder andere videocampagnes, zoekcampagnes en bannercampagnes. Dankzij Google Adwords bereik je precies de doelgroep die geïnteresseerd is in jouw producten of diensten. Je advertenties verschijnen namelijk wanneer mensen op Google zoeken naar producten die jouw bedrijf aanbiedt, aan de hand van de door jou gekozen zoekwoorden.

Wat zijn de voordelen van Google Ads?

Bij Google Adwords wordt gebruik gemaakt van informatie uit je datafeed. Hierdoor blijven je advertenties altijd up-to-date. Als je een bepaald product niet meer op voorraad hebt, bijvoorbeeld, wordt deze automatisch uit je data verwijderd en zal deze niet meer in je advertenties voorkomen. Dit bespaart ook veel tijd. Dankzij Google Adwords worden op een eenvoudige manier veel potentiële klanten bereikt. De meeste mensen die de advertentie te zien krijgen, behoren namelijk tot de juiste doelgroep. Als ze aan het Googelen zijn en jouw advertentie tegenkomen, is de kans groot dat ze erop klikken en misschien zelfs producten kopen.

Google Adwords Training

Bij Coversies.nl, een online marketingbureau in Groningen, kun je een training van Google Adwords volgen. Het gebruiken van Google Ads lijkt misschien eenvoudig, maar dat is het zeker niet, vanwege de eindeloze mogelijkheden. De trainingen zijn op maat gemaakt en opgesplitst in verschillende niveaus – van beginner tot gevorderde. De trainingen zijn specifiek gericht op de wensen van jouw bedrijf. Samen met jou wordt er gekeken naar de mogelijkheden om je bedrijf op een zo slim mogelijke manier zichtbaar te maken.

Wat leer je tijdens de training?

Je krijgt tijdens de trainingen eerst een hele hoop theorie uitgelegd, zodat je tot in de puntjes weet waar Google Adwords voor staat. Vervolgens wordt die theorie in de praktijk toegepast en krijg je persoonlijke begeleiding, waarbij gekeken wordt wat jij het beste kunt doen voor jouw bedrijf. Voor de eerste training wordt je niveau ingeschat, zodat de training nog beter is afgestemd op jouw behoeften. Zo ben je gegarandeerd een echte pro in Google Ads na afloop van de training.