De kracht van digitale etalages

De kracht van digitale etalages

Dat steeds meer consumenten online shoppen hoeven wij u niet te vertellen. Wij hoeven u ook niet te vertellen dat het steeds lastiger wordt – om die selecte groep consumenten die wel offline winkelt – te verleiden tot een winkelbezoek. Een krachtige oplossing voor dit marketing- en communicatie vraagstuk is Qyn digital signage.

Wat is digital signage?

Digital signage is eigenlijk niets anders dan doelgericht communiceren via schermen. En dat op de juiste plaats en op het juiste moment. Net als marketing en communicatie is ook schermcommunicatie een vak apart. Krachtige schermcommunicatie vraagt namelijk om een strategie, doelstellingen, content, installatie en het beheer van een effectief communicatiekanaal.

Gelukkig is daar Qyn, een ervaren speler op het gebied van digital signage die u – van A tot Z – kan helpen met schermcommunicatie, waaronder communicatie met behulp van etalageschermen. Maar waarom zou u dat – in hemelsnaam – doen?

Etalageschermen

Bezoekers verleiden tot een winkelbezoek is anno 2016 een van de lastigste uitdagingen voor winkelpersoneel. Alleen met marketing of communicatie bereikt u tegenwoordig nauwelijks uw doelgroep. Consumenten in winkelstraten zijn gewend geraakt aan marketing- en communicatie uitingen, waardoor uw boodschap wegvalt tussen alle andere boodschappen.

De aandacht – opnieuw – op uw boodschap vestigen blijkt wel effectief met etalageschermen. Consumenten voelen zich namelijk aangetrokken tot bewegende content. De voorwaarde is wel dat de content relevant bevonden wordt. En laat een etalagescherm nou net het communicatiekanaal zijn dat de relevantie kan verhogen door dynamische content.

Content marketing

Dat etalageschermen dynamische content kunnen verzorgen betekent niet – dat digitale etalages – automatisch zorgen voor effectieve communicatie. Naast de mogelijkheid tot dynamische content – content die op specifieke plaatsen en momenten getoond kan worden aan een specifieke doelgroep –  gaat het de consumenten uiteindelijk toch echt om de inhoud.

Content marketing kan hierin een belangrijke rol spelen. Een content marketeer houdt zich namelijk bezig met het creëren en het verspreiden van relevante, consistente en waardevolle inhoud. Bij de creatie van deze inhoud wordt volledig gericht op de behoeften van specifieke doelgroepen. Deze relevante inhoud – in vaktermen content genoemd – kent diverse verschijningsvormen zoals video’s, infographics en blogberichten.

Zij gingen u al voor

Digitale etalages en content marketing worden om diverse redenen ingezet. De voornaamste en breedste reden om digital signage in te zetten is om het winkelbezoek te stimuleren en daarmee het marketing- en communicatie vraagstuk op te lossen.

Andere redenen voor de inzet van digital signage zijn afhankelijk van bedrijfsdoelstellingen. Zo heeft Randstad digitale etalages ingezet om in de Randstad vestigingen altijd een actueel banenaanbod gericht op de regio te tonen. Een andere doelstelling van Randstad was om voorbijgangers bewust te maken van de veelzijdigheid, de breedte en de diepte van het vacatureaanbod dat Randstad biedt.

Naast Randstad heeft ook Twinsport digitale etalages door Qyn laten installeren. De voornaamste doelstelling van digitale signage voor Twinsport was om het brede assortiment te tonen aan consumenten.