Koffiebekers als marketingtool

Koffiebekers als marketingtool

Het klinkt heel gek: “koffiebekers als marketingtool”. Toch worden koffiebekers steeds
vaker ingezet als marketingtool. Maar waarom? Koffiebekers zijn namelijk ontzettend
veelzijdig in te zetten. Wat je er allemaal mee kan doen, vertellen we je in dit artikel.

Branding

De tijd dat je koffiebekers alleen maar kon bestellen in grote oplages is voorbij. Je kan ze steeds meer personaliseren en koffiebekers in kleine oplages met opdruk naar keuze bestellen. Dat maakt het veel eenvoudiger om de bekers actiematig in te zetten. Daarnaast kan je koffiebekers volledig bedrukken. Zo kan je ze helemaal aanpassen naar
jouw wensen. Het grote voordeel is dat jouw koffiebekers het verlengstuk worden van de huisstijl van jouw organisatie. Daarnaast ziet het er ook nog eens ontzettend professioneel uit.

Acties

Marketing is overal. Zowel externe marketing richting klanten en prospects als interne marketing richting collega’s. Je kunt bekers bijvoorbeeld gebruiken in fieldmarketing, door op
straat warme of koude dranken aan te prijzen middels bedrukte bekers. Koffiebekers zijn ook actiematig in zetten in winkels door er bijvoorbeeld kortingsacties aan te koppelen.

Communicatie

Koffiebekers zijn unieke informatiedragers. Het belangrijkste onderscheidend vermogen van een koffiebeker ten opzichte van bijvoorbeeld een flyer is dat je de koffie beker vast hebt en
je bent nieuwsgierig bent naar de informatie die er op staat. Een flyer wordt vaak in handen gedrukt en misschien kijk je vluchtig wat er op staat. Met andere woorden: licht je boodschap goed uit en zorg voor een pakkend design. Dan val je op en communiceer je met je doelgroep .

Promotie

Zoals eerder aangegeven kun je koffiebekers volledig personaliseren en afstemmen aan de huisstijl van je merk. Zo kun je ze bijvoorbeeld ook inzetten om de naamsbekendheid van je merk te vergroten. Bijvoorbeeld bij sportclubs. Zodra je een mooi, aansprekend design hebt, val je in het oog bij de bezoekers van de sportclubs. Vaak zien de bezoekers niet eens dat
er een sponsorbord langs het voetbalveld hangt. Als je gebruik maakt van bedrukte koffiebekers spring je gelijk in het oog.

Duurzaamheid

Met koffiebekers als marketingtool, mag je duurzaamheid natuurlijk niet uit het oog verliezen. Maar hoe duurzaam zijn bedrukte koffiebekers eigenlijk? Héél duurzaam. Als je er op een verantwoorde manier mee om gaat. Koffiebekers kunnen bij het oud papier niet gerecycled worden. Verzamel ze daarom bij het restafval. Als koffiebekers verbrandt worden, hebben deze een positieve bijdrage aan de verbranding. Koffiebekers die je in de natuur kan gooien en “uit zichzelf verdwijnen” bestaan niet. Ga daarom op een verantwoorde manier om met jouw bekers en zamel ze in.

Samenvattend is een bedrukte koffiebeker bij uitstek geschikt als marketingtool. Je kunt ze namelijk volledig aanpassen naar de wensen van jouw bedrijf. Daarnaast kun je er iedere gewenste slogan of boodschap op kwijt. Tevens zijn bedrukte kartonnen koffiebekers ook nog eens duurzaam. Kortom, uitermate geschikt dus!