Bij het beginnen van een organisatie zijn er enorm veel dingen waar rekening mee gehouden moet worden. Hieronder valt ook het omgaan met klanten die niet betalen. Ben jij benieuwd hoe een incasso advocaat hierbij kan helpen? Lees dan gerust verder.
Hoe kan een incasso advocaat hierbij helpen?
Om ervoor te zorgen dat problemen met klanten die niet betalen te voorkomen kan het slim om een incasso advocaat in te schakelen. Zij zouden advies kunnen geven over de stappen die genomen kunnen worden, zodat je als verkoper goed gedekt bent voor klanten die niet betalen. Ook zouden ze kunnen helpen bij de eerste stappen als een klant werkelijk niet betaalt. Wanneer dit echter niet helpt kunnen je ze ook inschakelen om de zaak volledig op te lossen aan de hand van hun eigen gerechtelijke middelen. Zij hebben hier expertise en ervaring in en zullen een hogere kans hebben op een goede uitkomst. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn bij een klant die je graag zou willen behouden. Deze advocaten werken vaak onder een incassobureau en de kosten incassobureau zijn erg afhankelijk van het bureau die ingeschakeld wordt.
Wat zijn de eventuele kosten van een incassobureau?
De kosten van een incassobureau zijn erg afhankelijk van het bureau die ingeschakeld wordt. Er zijn namelijk bureaus die de kosten laten betalen door de klant waar het werk voor gedaan wordt, maar dat is niet altijd zo. Er zijn tegenwoordig namelijk ook incassobureaus die de kosten laten betalen door de partij die het geld nog moet betalen. Op deze manier heeft de klant van het bureau geen kosten. Dit wordt logischerwijze erg gewaardeerd, omdat het probleem niet is ontstaan door de klant van het bureau. De schuld ligt bij de partij die nog niet betaald heeft en dit is dan ook de reden dat de kosten op hen wordt verhaald.
Wat kan er gedaan worden voordat een incassobureau ingeschakeld wordt?
Voordat een incassobureau ingeschakeld wordt zijn er nog andere dingen waar rekening mee gehouden moet worden. Zo zijn er namelijk andere stappen die genomen kunnen worden om te voorkomen dat een incassobureau ingeschakeld hoeft te worden. Zo zou er bijvoorbeeld gewerkt kunnen worden aan het sturen van herinneringen, wat klanten regelmatig helpt een betaling door te voeren. Ook kan er gedacht worden aan een onderlinge onderhandeling of iets wat hierop lijkt. Op deze manieren wordt het probleem al opgelost voordat een incassobureau ingeschakeld wordt. Dat kan erg fijn zijn, omdat het
vaak meer tijd en moeite kost om een incassobureau in te schakelen. Daar zijn de meeste organisatie meestal niet blij mee, omdat ze hier geen behoefte aan hebben en de werkelijke inkomsten nog verder uitgesteld worden.