Dagelijks bent u druk bezig om van uw bedrijf een succes te maken. Een hoogwaardig product of een goede dienst alleen is niet meer voldoende om de aandacht op uw bedrijf te vestigen. Het is anno 2016 noodzakelijk om ervoor te zorgen dat u ook opvalt door een uitstekende service, scherpe acties en aanbiedingen en natuurlijk door online en offline promotie. Wij geven u in dit artikel een aantal manieren om uw bedrijf – online en offline – te promoten.
Een goede website
In het digitale tijdperk is een goede website een van de beste manieren om uw bedrijf te promoten. U kunt op uw website uw product of dienst laten zien, maar ook waar u voor staat (missie), hoe het allemaal begonnen is (bedrijfsgeschiedenis) en wat uw streven is (visie). Door de menselijke kant van het bedrijf te laten zien wordt de band tussen potentiële klanten en uw bedrijf versterkt. En dat is heel positief voor u, want mensen kopen namelijk niet wat u doet, maar waarom u het doet.
Om ervoor te zorgen dat potentiële klanten u een kans geven om een band op te bouwen is het belangrijk om uw website aantrekkelijk vorm te geven. Zorg er daarnaast voor dat uw website gebruiksvriendelijk is. Dit houdt in dat uw website prettig leesbaar is en dat bezoekers gemakkelijk kunnen vinden wat ze zoeken. Niet alleen de website zelf is een belangrijk aspect van uw promotie, ook de weg daarnaartoe. Adverteren op zoekmachines en het bevorderen van het organische verkeer zijn promotionele activiteiten die positief bijdragen aan uw bezoekersaantallen en daarmee aan het succes van uw onderneming.
Social Media en weblogs
Uw bedrijf online promoten hoeft niet alleen via uw eigen website. U kunt daarnaast namelijk ook gebruik maken van krachtige social media kanalen zoals Facebook en Instagram om uw doelgroep te bereiken. Op deze social media kanalen kunt u een eigen bedrijfspagina inrichten en onderhouden. Ook zijn er op deze kanalen mogelijkheden om advertenties uit te zetten.
Het starten van een eigen weblog – ook wel blog genoemd – is ook een goede optie om uw bedrijf online te promoten. Op een blog kunt u diepgaandere informatie delen met uw (potentiële) klanten. Zo kunt u (potentiële) klanten bijvoorbeeld laten binnenkijken in uw bedrijf en kunt u vragen van uw doelgroep beantwoorden op uw weblog.
Promotioneel textiel
Naast online promotie zijn er ook tal van manieren te noemen om uw bedrijf offline te promoten. Zo kunt u flyers, posters en visitekaartjes laten drukken en verspreiden. Ook zijn er netwerkavonden en andere ondernemingsavonden waaraan u kunt deelnemen om uw bedrijf onder de aandacht te brengen. Tijdens een netwerkavond kunt u uw onderneming extra promoten door promotioneel textiel te dragen. Een t-shirt of polo met uw bedrijfsnaam en logo erop trekt namelijk zeker de aandacht. Deze en andere promotionele kleding kunt u laten drukken bij textieldrukkerij Amsterdam.