Tips voor het aanschaffen van een telefoon van de zaak

In sommige branches is een telefoon van de zaak noodzakelijk. Bijvoorbeeld wanneer werknemers met regelmaat moeten bellen of wanneer ze vaak onderweg zijn. Echter wil je niet voor alle werknemers blindelings het duurste toestel, inclusief abonnement, aanschaffen. De maandelijkse kosten per toestel kunnen dan namelijk al snel rond 50 euro per telefoon liggen. In dit artikel geven we enkele tips hoe je de kosten in de hand kan houden!

Welke telefoon?

Welke merk en model telefoon je moet aanschaffen, hangt natuurlijk af van de bestemming van de telefoon. Over het algemeen wordt de iPhone als meest geschikte zakelijke telefoon gezien. Dit komt door de gebruiksvriendelijkheid en werking van Apple apparaten onderling. Maar nogmaals, dit hangt natuurlijk geheel af van het gebruik. Wordt de telefoon voornamelijk gebruikt om foto’s te maken en dergelijke? Dan biedt een Sony of Samsung wellicht een betere uitkomst. Ga hiervoor in gesprek met de werknemer om achter de behoeften te komen. Wanneer je een zakelijke telefoon voor werknemers wilt kopen, is een goedkope en kwalitatieve optie, een refurbished telefoon. Dit is in feite een gebruikte telefoon die helemaal opnieuw is nagekeken. Waar nodig zijn onderdelen vervangen, waardoor het toestel weer zo goed als nieuw is. Op een refurbished telefoon krijg je ook weer garantie en je kan als ondernemer gewoon de BTW aftrekken. De aanschaf van een refurbished telefoon kan al gauw tientallen euro’s per toestel besparen.

Abonnement

Om de telefoon daadwerkelijk te kunnen gebruiken, dien je een abonnement af te sluiten. Ook bij abonnementen zijn er meerdere keuzes. Je kan kiezen voor een regulier abonnement inclusief een toestel, of je kan kiezen voor een sim only. Bij een sim only liggen de maandelijkse kosten beduidend lager, echter moet je nog wel zelf een telefoon aanschaffen. Dit kan je doen in combinatie met een refurbished telefoon, zoals hierboven beschreven.