Het (laten) bouwen van een website is een belangrijke eerste stap in het verbeteren van de omzet van je bedrijf. Met een website ben je online beter vindbaar, waarmee je een groter deel van de doelgroep bereikt. Naast de lokale afnemers, trek je met een website afnemers uit andere delen van het land. Toch is een website alleen niet voldoende! Investeer ook in de conversie hiervan. Op deze pagina vind je vijf tips die hierbij van pas komen.
Hou je ervan om interessante artikelen over online marketing met handige tips te lezen? Op MarcoBouman.com vind je praktische marketing tips!
Tip 1: gebruik opvallende buttons
Een eerste stap is het gebruik van opvallende buttons. De aandacht van bezoekers moeten direct op deze knoppen vallen, om ze aan te zetten tot het uitvoeren van een handeling.
Tip 2: kies een geschikte plek voor de button
Een volgende stap is het zoeken naar een geschikte plek voor deze buttons. Vaak gebruikt men de call-to-action onderaan een pagina van de website.
Tip 3: plaats meerdere buttons op iedere pagina
Het is aan te raden om op pagina’s meerdere buttons te gebruiken. Dit voorkomt dat een bezoekers die halverwege de pagina afhaakt geen button ziet staan. Het afhaken van een bezoeker hoeft niet per definitie te betekenen, dat deze geen interesse heeft.
Tip 4: definieer een duidelijk doel per pagina
Iedere pagina van je website zou een duidelijk doel moeten hebben. In die zin, dat je op de ene pagina aanzet tot het opvragen van een offerte en op een andere pagina tot het kopen van dat specifieke product.
Tip 5: schakel een specialist in voor hulp
Wanneer je nog weinig ervaring hebt met de conversie van je website verbeteren, loont het om hier een specialist voor in te schakelen. Zonder een goede conversie is de kans op succes klein. De kosten die je in marketing steekt leveren in zo’n geval wel bezoekers op, maar geen omzet. Daarom is het ontzettend belangrijk om te investeren in conversie optimalisatie, zodat zoveel mogelijk bezoekers op je website ook daadwerkelijk meer omzet oplevert.