Wanneer je een eigen bedrijf hebt, heb je meestal geen tijd om zelf voldoende bezig te zijn met de SEO van je website. Goede SEO vraagt immers veel tijdsinvestering en als je een eigen zaak hebt, is tijd geld! Je SEO uitbesteden is dus een goed idee, maar waarom zou je kiezen voor een SEO abonnement?
Regelmatig optimaliseren is belangrijk
Doordat je zelf niet veel tijd hebt, zal je de SEO optimalisatie van je website maar af en toe aanpassen. Dat is een goed begin, maar je bereikt meer resultaat wanneer je website regelmatig geoptimaliseerd wordt. Het is belangrijk om dit tijdig te verbeteren. De zoektermen veranderen namelijk in snel tempo en als je slechts eenmalig je website laat optimaliseren, dan zal dit binnen enkele maanden nog maar weinig effect hebben. Een SEO abonnement is dus zeker geen overbodige luxe!
Hoe werkt een SEO abonnement precies?
Als je een SEO abonnement aangaat dan zal je maandelijks een bedrag betalen aan een SEO specialist. Deze zorgt ervoor dat je website up to date blijft en houdt het proces maandelijks in stand. Op die manier moet jij zelf niets meer doen omtrent SEO en kan jij je bezighouden met je eigen taken. Bovendien heeft een SEO specialist meer kennis van website optimalisatie, waardoor je meer kans hebt op succes. Wat gebeurt er concreet met je website als je een SEO abonnement aangaat?
Een SEO specialist zal je site maandelijks onderzoeken. Er wordt een zoekwoord-analyse gedaan en de volledige website wordt nagekeken om te zien of alles nog klopt. Daarna wordt er een plan opgesteld en kijken de SEO specialisten hoe ze je website hoger in Google kunnen krijgen. Vaak gaat dit gepaard met nieuwe teksten en/of linkbuilding. De ene maand is de andere niet en ook elke SEO specialist heeft zijn eigen unieke manier van werken. Hoe er precies te werk wordt gegaan kan dus verschillen, maar de SEO specialist zal jou nadien wel altijd op de hoogte stellen van wat er precies gebeurd is. Zo blijf je altijd goed op de hoogte!