Je krijgt een factuur en hebt geen idee waar het om gaat en van wanneer het is, herken je dat? Het duurt altijd even voor je natuurlijk een factuur ontvangt en tegen die tijd ben je weer vergeten waar het om gaat. Lees hier 3 tips voor inzicht in je in- en uitgaven.
Papier is verleden tijd
Hoe vervelend is het als je aldoor papieren facturen ontvangt die je zelf nog moet verwerken. Zo raak je snel in de war of vergeet je helemaal dat je die uitgave hebt gedaan. Met Kofax worden papieren facturen omgezet naar databestanden. Deze kunnen worden gekoppeld aan de juiste crediteur, worden automatisch gevalideerd, en indien de factuur niet voldoet aan je business regels wordt hij automatisch geretourneerd aan de leverancier. Hoe gemakkelijk is dat? Zo heb je direct inzicht in je facturen en de verwerking ervan.
Inzicht in al je kosten
Bedrijfsuitgaven, elk bedrijf heeft ze. Soms worden ze gemaakt door een aparte afdeling, of door Jan en alleman. Het is dan lastig om in één oogopslag te zien welke uitgaven er zijn gedaan en hoe deze moeten worden verwerkt. Met Basware zet je orders en facturen om naar databestanden. Hiermee krijgen bedrijven volledige controle op de bedrijfsuitgaven en de verwerking van de facturen. Je hoeft dus niet meer continu al je personeel te vragen hoe het zit met uitgaven en facturen, maar je laat ze het gewoon inscannen. Dit scheelt enorm veel tijd en stress.
Maak een begroting
Naast alle digitale systemen is het natuurlijk belangrijk dat je wel van tevoren een schatting maakt. Maak dus altijd een begroting van de inkomsten en uitgaven en stel daar een doel op in. Zo kun je aan het einde van het jaar de begroting vergelijken met het resultaat en kijken of je dit doel hebt behaald. Zo voorkom je ook dat je te veel geld uitgeeft. Ook kun je dan natuurlijk naar dit doel toe werken en weet je waarvoor je het doet. Stel dan ook, als het goed gaat, elk jaar een ander doel in om steeds weer te verbeteren.