Livestreamen is tegenwoordig niet meer weg te denken uit de online wereld. Niet alleen particulieren, maar ook steeds meer bedrijven maken hier gebruik van. Het is ook een mooie kans om in realtime contact te maken met de consument. Om laagdrempelig dingen te kunnen bespreken, te laten zien wat je allemaal doet en eventuele vragen te beantwoorden. Er zijn zelfs bedrijven die het heel groots aanpakken en bijvoorbeeld een live webinar organiseren in de studio van sommedia.nl. Geen wonder, want dit kan een zeer goede marketingstunt zijn.
Heb jij nog nooit eerder van de livestreamfunctie gebruik gemaakt? Of loop je al tijden rond met het idee om een livestream studio te gebruiken? Maar ben je nog altijd niet overtuigd? Lees dan snel verder en ontdek de grootste voordelen van livestreamen voor jouw bedrijf.
Groter bereik
Het grootste voordeel is toch wel dat je binnen zeer korte tijd heel veel mensen kunt bereiken. Stel, je hebt een eigen social media kanaal. Inmiddels heb je al aardig wat volgers verzameld. Zodra je een livestream start, krijgen al jouw volgers een notificatie dat deze gestart is. Zo bereik je heel veel mensen. Wanneer zij vervolgens social media openen, zal de livestream direct zichtbaar worden.
Uit diverse onderzoeken blijkt tevens dat mensen eerder de voorkeur geven aan bewegend beeld dan geschreven teksten. Door live te gaan als bedrijf, geef je ze dus precies wat ze graag willen zien.
Heb je tijdens je livestream veel nuttige informatie verteld? Dingen waar ook vaak naar gevraagd wordt via de klantenservice? Dan is het slim om de video op te slaan, zodat de consument deze nog een keer terug kan kijken. Ook handig voor de mensen die er op het moment van de livestream niet waren.
Meer interactie met de klant
Klanten zien graag de menselijkheid van een bedrijf. Wie achter deze producten en diensten zit. Dat maakt een bedrijf namelijk veel interessanter. Als je je echt met de ondernemer verbonden kan voelen. Dan heeft de klant ook meer voor je over. En natuurlijk kunnen zij met vragen of klachten ook altijd op andere manieren bij je terecht. Maar het is ook goed om eens zelf wat dichter bij te komen staan. Om meer interactie met de klant te krijgen. Een livestream is hier de perfecte oplossing voor. Tijdens de livestream ben je namelijk in staat om op de vragen van de klant in te gaan.
Het mooie is dat ook andere kijkers mee kunnen lezen en vragen kunnen stellen. Ze kunnen elkaar versterken in de vragen en het geven van feedback. Dit is waardevolle informatie voor jou. Dankzij deze vragen en feedback ben je namelijk in staat om je producten of diensten te verbeteren. Bovendien kun je de vragen gebruiken om te beoordelen of bepaalde dingen minder duidelijk zijn. Misschien wel op jouw eigen site. Als er onduidelijkheid heerst over een product of dienst, zal deze immers minder aantrekkelijk zijn voor de klant.