Het sterk groeiende aantal websites maakt het vaak niet eenvoudig om potentiële klanten juist naar jouw bedrijfswebsite te lokken. Bedrijven doen er alles aan om hoger te ranken in Google, om de concurrentie op die manier voor te blijven! Hoe slaag je in het behalen van hoge posities op belangrijke zoekwoorden? Op welke manier bepaal je überhaupt, op welke zoekwoorden je gevonden wilt kunnen worden? Enzovoorts. In dit artikel geven we je drie handige tips, die hierbij goed van pas kunnen komen.
Tip 1: zorg voor een continue stroom van content
Het toevoegen van content aan je website, bijvoorbeeld in de vorm van een blog, kan om twee redenen zinvol zijn. Aan de ene kant zorgt het dat bezoekers nog eens terugkeren om nieuwe artikelen te lezen. Tegelijkertijd zorgt nieuwe content voor een betere vindbaarheid binnen Google! Je website zal immers steeds als waardevoller worden ingeschat door deze zoekmachinegigant.
Tip 2: schakel een partij in voor linkbuilding
Naast het toevoegen van content aan je website, is ook linkbuilding noodzakelijk. Hierbij worden er linkjes naar je eigen website op andermans website geplaatst. Het linkprofiel van je website heeft een grote invloed op de plek waarop je staat binnen een zoekmachine. Bekijk hier hoe dit in z’n werk gaat. Er zijn verschillende partijen die hulp kunnen bieden bij linkbuilding.
Tip 3: koop advertentieruimte in zoekmachines
De reeds beschreven tips zijn voornamelijk gericht op de lange termijn. Om ook op de korte termijn hoger te ranken in Google, kan het zinvol zijn om advertentieruimte te kiezen. De kosten hiervan zijn afhankelijk van de concurrentie die je op bepaalde zoekwoorden hebt. Des te geliefder een zoekwoord is, des te duurder zal het zijn om advertentieruimte te kopen. Google maakt bij het bepalen van de prijs gebruik van een biedsysteem.