Marketing & Reclame

Social Media reclame

Een bedrijf of onderneming starten doe je niet zomaar, er komt een hoop bij kijken. Wanneer alles staat is het belangrijk om jouw onderneming onder de aandacht te brengen bij de doelgroep. Dit kun je doen door marketing en reclame in te zetten, maar hier moet echter wel een strategie achter zitten. Online marketing, social media en offline advertenties zijn een goede manieren om jouw bedrijf naamsbekendheid te geven.

Cross-media marketing

De combinatie van deze marketinguitingen wordt ook wel cross-media marketing genoemd. Volgens de experts is deze manier van branding onmisbaar wanneer je je bedrijf succesvol wilt neerzetten. Zelfs websites zoals Independer of Buienradar.nl vinden het belangrijk om hun positie via TV-commercials te verbeteren. Natuurlijk is je start-up niet te vergelijken met dergelijke organisaties en is het denken aan een commercial waarschijnlijk te hoog gegrepen. Echter kan er door innovatief in te spelen op de huidige mogelijkheden redelijk eenvoudig een grote doelgroep bereikt worden. Bijvoorbeeld door online advertising bij een online marketing bureau, waardoor je website prominent in beeld komt bij Google-gebruikers.

Het belangrijkste is dus om uw aanwezigheid zowel offline als online te vergroten. Hierbij kan online gedacht worden aan het combineren van een App en (mobiele) website. In combinatie met het adverteren met Google Adwords worden deze communicatiekanalen optimaal benut. De aanwezigheid van social media kan dit versterken doordat mensen zich kunnen verbinden aan je website.

Omdat veel mensen gebruik maken van zoekmachines zoals Google en Bing is de aanwezigheid van een bedrijfswebsite belangrijk op deze kanalen. Sta je hoog in de zoekresultaten? Dan kan je website hier wellicht veel bezoekers op binnenhalen.

Offline aanwezigheid

Wanneer het gaat over een offline marketingcampagne, moet het eerst duidelijk zijn wat het te behalen doel hiervoor is. Wil je je naamsbekendheid vergroten of wil je meer mensen naar je website lokken? Vergeet niet dat de aanwezigheid van offline methodes er voor zorgt dat je bedrijf ook online beter wordt gevonden. Hierbij kan je denken aan flyers of sponsoring van een bepaald evenement of een vereniging. Het is echter belangrijk dat omtrent deze middelen meer wordt ingezet. Zit u een reclamebord van een voor jou nietszeggend bedrijf? Dan is de kans dat je het gaat onthouden minimaal. Zorg er dan ook voor dat deze cross-media campagnes goed op elkaar zijn afgestemd.