Waarom zakelijke sim only abonnementen afsluiten?

Als werkgever wil je het maximale uit je personeel halen. Om dat te bereiken moet je ook soms investeren. Een telefoon abonnement voor alle werknemers is daar een voorbeeld van, echter kan dit flink in de euro’s lopen wanneer je voor elk personeelslid een abonnement met telefoon moet afsluiten, je wilt immers ook niet dat de één meer krijgt dan de ander. Een mogelijkheid om toch flink te kunnen besparen op de maandelijkse kosten, is het afsluiten van sim only abonnementen.

Waarom sim only

Aan het maandelijkse gebruik van een sim only of een regulier abonnement zit geen verschil. Toch betaal je bij een sim only abonnement minder per maand wanneer het gebruik hetzelfde is. Dit komt doordat je bij een sim only geen telefoon bij het abonnement krijgt. Veel providers vertellen dat je een ‘gratis’ telefoon bij een abonnement kan krijgen, maar in feite betaal je alleen maar meer voor je smartphone bij een dergelijke constructie. De maandelijkse kosten schelen namelijk al snel gemiddeld tien tot twintig euro, en dat 24 maanden lang! Daarnaast kun je bij veel providers een gezamelijk pakket samenstellen voor alle werknemers, waardoor iedereen van elkaar bundel gebruik kan maken, wanneer iemand door zijn eigen bundel heen is. Gunstig voor de kosten dus!

Telefoon aanschaffen

Een sim only abonnement kun je natuurlijk niet gebruiken zonder telefoon. Sommige werknemers hebben reeds een smartphone en andere werknemers zullen een nieuwe moeten aanschaffen om gebruik te kunnen maken van het sim only abonnement. De aanschaf van een telefoon kost al snel honderden euro’s, probeer hiervoor dus een passende oplossing te vinden voor je personeel. Geef bijvoorbeeld iedereen een budget voor de aanschaf van een smartphone. Wanneer iemand een splinternieuw model wilt hebben, dient diegene zelf wat geld bij te leggen.