De toegevoegde waarde van narrowcasting

De toegevoegde waarde van narrowcasting

Steeds vaker wordt er rondom evenementen of andere drukke punten narrowcasting toegepast. Deze nieuwe vorm van het benaderen van specifieke doelgroepen wint in hoog tempo aan populariteit. Middels een audio visuele display kunnen doelgroepen op een zeer specifieke manier worden benaderd. Dat houd dus in dat de visuele content kan worden aangepast. Broadcasting (Engelse vertaling van uitzenden) wil juist weer zeggen dat er geen zeer specifieke afstemming kan zijn omdat het voor verscheidene doelgroepen bedoeld is.

Gebruik van narrowcasting

Er zijn steeds meer aanbieders van narrowcasting. Echter zijn er een aantal specialisten welke bijvoorbeeld jou winkelvloer pakkender kunnen maken waardoor je je kan onderscheiden. Qyn is actief bij winkels zoals Intersport waar ze via LED verlichting zoveel mogelijk passanten de winkel in willen trekken. Daarnaast kun je door de juiste toepassingen in de winkel de effectiviteit vergroten. Wanneer iemand opzoek is naar een zeer specifiek product (bijvoorbeeld wandelschoenen) dan kan je door middel van een goede boodschap je klanten naar de juiste plek sturen. Onderweg kun je ze door middel van de juiste content nog eens extra interesseren in jou producten welke aanvullend van dienst kunnen zijn.

Informatief

Niet alleen commercial is narrowcasting interessant. Ook voor overheidsinstellingen waar veel mensen over de vloer komen is het mogelijk om een vorm van narrowcasting in te zetten. Je kunt hierbij denken aan de informatie die wordt doorgegeven in wachtruimtes. Hierin zijn templates te zien welke op verschillende manieren kunnen worden ingevuld. Speelt er iets (bijvoorbeeld een nieuwe locatie) dan kan dit in mum van tijd aan de patiënten worden gecommuniceerd.

Verschillende toepassingen

Wanneer je het hebt over narrowcasting dan zijn er talloze voorbeelden van hoe je dit kan toepassen. In veel gevallen wordt het gebruikt om een boodschap goed over te brengen bij de bezoeker. Dit kan echter op veel verschillende manieren en voor verscheidende doeleinden. Content, creatie, communicatie en effectiviteit zijn de belangrijke begrippen rondom deze dienst. Voorbeelden van narrowcasting zijn:

  • Etalagewinkelgevelscherm: ideaal voor het creëren van upselling of juist onverwachte consumenten te trekken
  • Instore: Digital signage voor eenvoudige informatie over acties of andere zaken
  • Interactie: Zoek de dialoog op met een bepaalde “experience”
  • Touchscreen: Interactie, impactvol en nog efficient ook. De touchscreen is een van de mooiste technologieën om je bezoeker te bedienen!